Tomas Olssons väska

2009-06-01 - 23:07:55

Jag hittade Tomas Olssons väska idag(1 juni) i Skolan. Någon hade snott den av han!!

Så här gick det till.

Jag körde en lek på skolan som heter pant-gömme eller hur det stavas och jag gick och gömde mig i en buske. Då såg jag en väska där, det var ett IFK märke. Och det stog Tomas Olsson.Jag kollade i den om det var hans. Såg ett par (ca 10 st) U2 biljetter (konsert) och så var det ett kvitto också. Kostade en massa. Där stog det Tomas Olsson och vart han bodde.
Jag ringde jag Carina (jobbar med IFK och Young Fellows) . Hon sa att jag skulle ringa till IFK Göteborgs växel .
Men jag frågade Carina om jag inte kunde gå in på Eniro: Hon sa det var okej.

Jag gick jag in till personal rummet på skolan och lånade datorn och sökte  på Tomas Olsson. Hittade han för jag visste vart han bodde.
Jag ringde honom och han svara. Hej, jag har hittat din väska på OscarFredriksskolan! Han sa : okej den blev stulen i helgen.... Sen frågade han vart han eller jag kunde lämna den / hämta den. Jag sa - du kan väl komma till vår skola?? Han sa okej men är det okej i morgon klockan 9?
Det var ok men han får gå till personal rummet och fråga om 4  A's klassrum
Han tackade så mycket.

Ska bli kanon att han kommer till skolan.
Och jag hoppas fler tänker som jag, man ska lämna tillbaka saker och göra någon glad. Fattar inte att tman kan ta andras saker och må bra sedan.
Jag har blivit av med en väska och klocka i skolan, det var inte så kul. Säkert gajsare, de gillar inte när jag kör IFKmarch med mina kompisar genom skolan.

Det ska bli kul att han kommer i morgon!!




Kommentarer
Postat av: Filippo

Gött grabben, synd att inte fler tänker som dig.. Grymma filmer du la upp här innan!

2009-06-01 | 23:37:12
Postat av: Glenn

Som sagt, du e grym och överallt. Hoppas Tomas fattar det är värt en belöning. Annars får Änglarna eller IFK fixa något. Grabben, hela din sida och kommentarer värmer. Bara det med om att stjäla och må dåligt. Klockrent. Du har hjärta. Långt från bilden av fruktansvärda huliganer. Riktig Ängel

2009-06-01 | 23:41:34
Postat av: M a t i l d a - allt och ingenting♣

har du smakat den nya marabou chokladen?

läs mer på min blogg:)

2009-06-01 | 23:46:38
Hemsida: http://maatilda.blogg.se/
Postat av: Carina

En riktig solskenshistoria, nu hoppas jag att Thomas tackar dig ordentligt, skriv och berätta sen efter skolan.



Du är verkligen en reko kille Oscar och jag är glad över att jag fått lära känna dig.

2009-06-02 | 11:09:41
Postat av: Ingo Söderlund

Härligt!



Du är blåvit stolthet!!!

Så härligt att få läsa detta..

2009-06-02 | 12:14:55
Hemsida: http://www.campsweden.se
Postat av: KID

Du, du SKA nomineras till ÅRETS ÄNGEL

Glad jag hittade denna bloggen, lyfte hela dagen

2009-06-02 | 13:53:18
Postat av: stn

Riktigt bra jobbat killen!

2009-06-02 | 16:49:38
Postat av: Maggan Publikvärd i IFK

Du har visat vad ÄRLIGHET är!Fortsätt så i livet.

Va säger du om ett nytt SM-GULD i år?

2009-06-03 | 10:00:03
Postat av: Efaqo

Snyggt gjort. TO borde ta med dig på U2 såvida han inte tänkt sälja biljetterna på den svarta marknaden :)

2009-06-03 | 10:15:37
Postat av: IFK

Hur anmäler man killen till Årets Ängel, han är ju grym

2009-06-03 | 13:06:36
Postat av: Viktor

Brukar titta in här ibland, blir lika glad varje gång jag läser dina inlägg. Fortsätt såhär, du är grym

2009-06-03 | 16:47:34
Postat av: Jocke

väldigt snällt och ärligt gjort det skall du ha en stor eloge för!

2009-08-24 | 23:03:52
Postat av: Alex

grymt jobbat grabben stor eloge t dig

2009-09-15 | 15:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0