IFK - Ål - borg 3-1

2010-02-09 - 17:13:03
Vad ja längtat. Det var kallt och roligt och en massa kompisar




Många var riktigt bra av spelarna, det värmde i det kalla. Sana var duktig och Bjarna var överallt. Faltsetas har jag inte sett förut men han var riktigt bra.





Är detta de som är avstängda. Eller bara snåla. Eller FC Gothia som smygtittar för de vill se riktig fotboll.
Vilka de än var och varför tycker jag synd om dem. Ärligt





Tobias Hysén gör MÅL  !! Va gött han e kvar, han e grym  !





Måål!!






Knökat så vi höll värmen och hade kul. Vi är ju ÄNGLARNA





Fixade pausfest själva. Pappa (GAMMAL hockeymålvakt),fångade en snöboll i plockhanden, den va stenhård. Inte så kul få i huvudet . Men det var riktigt kul. Roligast när de räknade ner och kastade samtidgt.
Danskarna var nog intge vana med snö, kastade öl istället tills NÅGON lärde dem göra snöbollar.
Synd de inte hade med wienerbröd.











Kolla Hjalmar, han till och med pekade ut var han skulle sätta den




Sella kroppsfintar, sen kommer Hajlmar



Måål!!!



Fick låna en 2pin flagga, så himla snygg. Tack!!
Önskar mig en, blir inte alls så bra när jag försöker göra





3-1 blev det. En bra match så nu längtar man ännu mer till starten. Och nästa match på Valhalla
Enda tråkiga var med Dyrestam
Alla andra går på knäna mot IFK men på våra spelare går knäna av själva.
MEN DE KOMMER TILLBAKA 

Kolla skottstatistiken:  92-26
Kändes vi var bra men så bra......





Kommentarer
Postat av: Franky

Lika bra som vanligt, väl mött på lördag när nästa danskgäng skall avhyvlas.

2010-02-10 | 08:13:26
Postat av: Carina

En uppdatering yippie :)

Snöbollskrig, ja det kan jag förstå vad något som du gillade hehe, jasså pappa har ett förflutet inom hockeyn, där ser man.

Bra stämning vad jag förstått, en sur eftersmak bara av att Dyre gick sönder och blir borta hela säsongen illa. Ha dé!

2010-02-10 | 09:14:22
Postat av: IFK-LS

Gillar din sida ! Lite lugnare denna gång men du har hela tiden med en massa iaktagelser med ett kul perspektiv. Undra när det dog ut hos oss äldre?Precis som du skriver ska det vara när man går på Blåvita matcher: Längtan "en massa kompisar" . Positivt. Sen snöbollskriget beskriver du bra, riktigt bra. En kul grej (hahaha wienerbröd..) men samtidigt fattar du att det kan bli farligt om det spårar ur. Men fortfarande positiv och go inställning och förståelse till de som stod utanför. Du har hjärta grabben och man blir glad att vara supporter till IFK. Jag längtar också till seriestarten och mina kompisar på LS. Och ditt nästa blogginlägg

2010-02-10 | 11:04:45
Postat av: Glenn

Gott du bevakar träningsmatcherna också. 11 år och en sån supporter, kan bara bli bra

Cred från oss äldre. Bra inställning och YF är väl värd beröm. Kanongrej. Håller med, du har hjärta och en supporter man kan vara stolt över inom IFK. Många på vårt jobb som följer din blogg

2010-02-10 | 11:13:40
Postat av: Robban

Gott du bloggar! Härligt att YF är med på träningsmatcherna också. Måste varit kul för er med snöbollarna. Er nivå ;-)

Håller med, det var kul och inte annat än just kul. Syns på lördag

FORZA BLÅVITT

2010-02-11 | 11:45:39
Postat av: Marcus

Du måste vara inne på hockey nu inför OS? men kommentaren om skottstatistik var rolig. 92-26 ;-)

Fyndigt!!

Vem vann snöbollskriget?

2010-02-12 | 10:15:56
Postat av: Ah

Eftersom jag o mina kompisar kom sent in till matchen var de svårt att få bra plats, så vi tog ett steg upp på berget och såg perfekt! Och vi betalade precis som alla andra. Jag håller på blåvitt och inte FC gothia men tack för att du tycker synd om mig.. ärligt!

2010-02-15 | 14:06:59
Postat av: Ah

Och för den delen så får de som är avstängda gå och kolla på träningsmatcher. Förbudet gäller inte träningsmatcher.

2010-02-15 | 14:10:09
Postat av: Glenn

Bra Ah och Lillen. Lillen skämtar och Ah svarar på ett bra sätt varför.

"Vilka de än var och varför tycker jag synd om dem. Ärligt"

"men tack för att du tycker synd om mig.. ärligt!"

Roligt läsa bloggen och kommentarer, man blir så trött på andra forums pajkastning, elakheter

Här är det både med glimten i ögat och informativt

2010-02-15 | 23:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0