Råttor och möss

2009-10-25 - 11:30:46
Äckliga djur så jag tog bara de som inte skrämmer barn



  


De har också läktarsånger:


 (Tack Baraben.com för en bra bild)




Gjort lite efterforskningar (tack Åke, min lärare som infört vi ska använda nätet för leta till Svenskaläxor)
Hittat en länk som förklarar varför hanråttor/möss hamnar i bråk så ofta

http://www.djurskyddet.se/se/vart-arbete/tips--rad-om-djur/tips-till-blivande-djuragare/mus--ratta

Sen hitta jag att Råttan heter Rolf Edberg. Egentligen kommer från Hammarby. Och spelar egentligen hockey
. Så fotboll är inte deras sport men det visste vi redan.
"Alla i aik heter rolf"
Hur kul äre det, Rolf??

Att de sedan kallas gnaget är för de hade svarta tröjor och inte hade råd köpa nya utan tvätta dem så ofta att de blev gråa. Som en gnagare, råttan. Och gnagare kan också betyda gnatig på deras språk. Vilket är gnällig och det känner man ju igen.

Råttorna har ett publikrekord på 40699 åskådare. Jämför med IFK som hade 50690 mot gais. I näst högsta serien !!
Annars har vi oslagbara rekordet 52194 i en allsvensk match. Dessutom var det mot ett sånt lag som öjs.

Jag är inte bara född i rätt stad !!

Forza Young Fellows


Kommentarer
Postat av: Carina

Hahaha, bra du inte tog med fler råttbilder är ju det äckligaste jag vet.

Efter fredagens match har jag lite av guldkänsla inom mig,känner ni detsamma?

Ses på tisdag grabben!

2009-10-25 | 12:21:05
Postat av: IFK forever

Gött hets och bra du inte visar bildet på råttor

Aik-puckey

gajs-bandy

öis-bowling

IFK=FOTBOLL



Kollade länken, riktigt bra beskrivning du hittade

"Möss och råttor som sällskapsdjur är lättskötta, nyfikna och sällskapliga och blir 2-2 ½ år gamla. Råttor är mycket sociala djur och ska helst hållas i par eller grupp. Men se till att de är av samma kön, annars riskerar du att få stora mängder med ungar. Möss av honkön kan fungera bra tillsammans, men det är mer regel än undantag att hanmöss slåss och skadar varandra illa, ibland så illa att ena parten dör. Därför är det bättre att ta det säkra för det osäkra och hålla hanmöss i separata burar"

Hahaha

2009-10-25 | 22:20:58
Postat av: 2lax9

Hata Hata Hata Göteborg!

Haha ni är så jävla dåliga på fotboll men AIK däremot visade vilket lag som bestämmer i Sverige, Dubblish 2lax9!

2009-12-07 | 18:50:49
Postat av: eric

Ass nice blogg måste jag säga kanske ses mot blåvitt bk häcken har guldårs fagga så att du vet :)

2010-03-20 | 22:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0