IFK -Gajs 2-1

2009-10-08 - 22:10:03




Menas gajs idiotbränner (det var inte snyggt utan rörigt) så körde vi TIFO som mesta mästare och stans bästa lag




Vilka är vi? Jo      Ä  N  G  L  A  R  N  A

Sen försökte de förstöra vår ingångslåt. Ok, de var inte så många och behövde tutor men herregud vad barnsligt.
Några hade pipor på YF en match men det stoppade Carina. Vi är ju i alla fall minst 9 år och inte så barnsliga. 

Men vi är många och överröstade gajsarna med sång. VI SJÖNG UT DEM  I N N A N  MATCHEN

Snart skiner poseidon och Blåvitt står kvar
Åhhhh när vi kastar våra tomma glas finns det alltid någon md hjärtat kvar  



Å på plan började vi med 1-0, SELLA




 På en kant var de blåvita 17+17 år, Dyrestam och Bärkrot. OCH i slutet kommer NICLAS ALEXANDERSSON in som är nästan 38 år. Vi har både framtid och erfarenhet.
Välkommen tillbaka Alex. När jag var 5 år och var på Kamratgården kom han fram till mig och fråga om jag spela fotboll. Sen övade han bredsida med mig. OCh han blev riktigt duktig efter det sedan......





Slutet var det bara Blåvitt press men Dime var bra




MÅÅÅÅÅÅLLLL   SELLA  SELLA    Hans andra mål 93.02, sista sparken. Vilket avslut !!
Kim, makrillrens, Gustav la in bollen igen, Jakop nickade och SELLA.....  MÅL!!  2-1
Sånt glömmer man inte




 I Blåvitt håller vi ihop. Med glädje och just nu 18 SMguld




Gajsare är lite mer spridda.




Tack Sella!! Var på väg ut men vände i gången och kom till oss YF-supportrar.
Det var juste !! Bra slut på en kanonkväll.
Tack Carina att du inte slängde ut oss innan och tog hand om min väska sen

Dagen innan firade jag att jag döptes för 11 år sedan. OCh att Blåvitt blev 105 år
4 oktober är en bra dag. Men 5 oktober var helt ok också 






Kommentarer
Postat av: Alex

haha du e sa grym.. gillar din blogg grymt mycke...

2009-10-08 | 22:40:31
Postat av: Glenn

Jag med, gillar. Kul grejor som man inte hittar på andra sidor. Grymt var ordet i dessa influensatider, Sjukt bra blogg

Vilken derbyseger, bra foton med mycket från matchen

Såg du att gajsarna höll på bli rökta av sina bengaler, brann ju det sista

2009-10-08 | 22:49:29
Postat av: IFK !!

Härligt skrivit och kul. Nu vet vi varför Alex blev så himla bra, tack grabben. Bara njuter nu över landskampsuppehåll, sedan kör vi igen

FORZA BLÅVITT OCH Young Fellows! Kul se er hoppa med oss i klacken. Och era flaggor

2009-10-09 | 12:34:48
Postat av: IFK nr 2

Alla på vårt jobb läser din blogg, så himla bra. Kollade You Tube. Du har rätt Kim slår frispark, och gajs rensar(makrillrens, kul!!) Gustav lägger in och faktisk Jacob som nickar(läste Stiller någonstans) och SELLAs avslut

All heder åt IFK som skapat en ny framtida klack och ser till ni får vara er själva utan en massa äldre runt. Och er såklart i Young Fellows !! Ni är härliga

+ ni som hjälper till runt (Bara Carina?? vilka mer är det, kan du inte lägga in om det och hur man kommer med i Young Fellows)

2009-10-09 | 12:41:53
Postat av: IFK 3

Ointresserad av fotboll men bra bilder och även om jag inte fattar allt så är det skojigt läsa, kul

Blir väl någon match ändå detta året, ni verkar ha kul om jag ska tro min kollegor

2009-10-09 | 12:45:04
Postat av: GAIS har feber

För att citera Hellström(Göteborg har feber, Lisebergshallen 200? )

Bra du inte skriver en massa hata men skojar med spridda GAISare, tutor, makrillrens. Hat förstör bara . Sen skäms jag också för bengalerna blev här och där och att vi höll på tända eld nära mig. Röken gjorde att vi inte kunde överrösta er, så det så....

All cred till en bra blogg för fotboll fast för fel lag

Ja jag är GAISare. Och vi kunde också vunnit, så jämnt var det. Stolt över att vi ställde upp i en bra derbymatch. Men nästa år

2009-10-09 | 12:57:11
Postat av: Carina

Oscar, du underbara, vad fint du gjort och träffsäkra kommentarer som vanligt.

Jag är oerhört stolt över att du är med i YF.

Vilket tifo, vilken match, vilket vrål det blev i sista sekunden när Sella näta. Och arenan höll :)



Och minsann har inte en gaisare hittat hit, bra inlägg från dig, gott att du förstår att vi gärna skämtar med glimten i ögat. Och hata försöker vi i YF undvika både här och på arenan.

2009-10-09 | 14:57:40
Postat av: Anonym

good jobb! :D

2009-10-09 | 16:24:43
Postat av: ÄldreÄldreÄldre

Kepp up the good work kiddo. Vi är många som följer din blogg med glädje. Fortsätt så. Tillsammans är vi delar av den stora blåvitt familjen

2009-10-09 | 16:26:45
Postat av: maestro

Väldigt bra bilder. Ni gör ett strålande jobb på YF-läktaren!

2009-10-09 | 18:27:28
Postat av: P

härligt att se! fortsätt dra folk YF och fortsätt sjunga på och stötta laget, vill se en full YF-läktare snart! :)

2009-10-09 | 23:22:34
Postat av: Carina

PST Oscar läs på http://anglarna.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=5156&start=1785 senaste inläggen

sidan 120 typ

Är du bäst eller är du bäst?

2009-10-09 | 23:59:05
Postat av: Väster om väster

Skönt å veta att även dom yngste i de blåvita leden har högreinteligensnivå än gaisklacken.

Inget nytt dock.

2009-10-12 | 20:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0